BẠN CẦN BỐN BƯỚC ĐỂ CÓ THỂ VIẾT MỘT ĐOẠN VĂN HOÀN CHỈNH:

  1. MỘT SỐ TỪ VỰNG THƯỜNG SỬ DỤNG KHI NÓI VỀ SỞ THÍCH:

– Hobby: sở thích
– To be crazy about : cuồng cái gì đó
– Very interested in..: rất thích 
– Enable (sb) to do (sth): có thể giúp (ai đó) làm gì…
– Like/ enjoy/love/…: thích
– Have a passion for : đam mê về…
– Do lots of : làm điều gì đó thường xuyên
– To be fond of sth/sb: thích làm cái gì/ ai đó
– To be into sth/sb: say mê điều gì/ ai đó
  1. ĐẶT VẤN ĐỀ, CÁC CÂU HỎI DÀN Ý VỀ SỞ THÍCH:

– What is your hobby?
– When did you start it?
– How do you enjoy it?/ What do you think about it?/ How do you feel about it?/ How do you like it?
– Why do you like/enjoy it?
– How long do you think you will continue with your hobby?
  1. GỢI Ý TRẢ LỜI:

– My hobby is…(walking, reading book, shopping, playing games, cooking…)
– I started when …(I was young/ I was a child/ I was ten years old…)
– Firtly, I …, then I …
– I spend + (số đếm) + hours on it
– Because I can learn about many things in…, it make me feel relaxed
– I would never stop…, I don’t know…
  1. TẬP VIẾT ĐOẠN VĂN

– One of my hobbies is listening to music, especially English songs. My hobby started when I was a first – year student at Da Nang University of Technology. I spend much time on it. I can listening when I am doing my housework such as clean the floor, wash clothes, wash dish…or when I sleep…I love Taylor Swift, Rihana…they are great singers. I can learn English vocabulary when listening to English songs and it also make me feel relaxed.
I think it a good hobby and I will never stop it.
Một trong những sở thích của tôi là nghe nhạc, đặc biệt là các bài hát tiếng anh. Sở thích của tôi bắt đầu có khi tôi là sinh viên năm thứ nhất tại Đại học Bách khoa Đà Nẵng. Tôi dành nhiều thời gian cho nghe nhạc khi đang làm việc nhà như quét nhà, giặt quần áo hay rửa bát…hoặc khi tôi ngủ. Tôi thích Taylor Swift và Rihana…họ là những ca sỹ rất tuyệt vời. Tôi có thể học từ vựng tiếng anh khi nghe nhạc và nó cũng làm tôi cảm thấy thư giãn nữa.
Tôi nghĩ đó là một điều tốt và tôi sẽ không bao giờ từ bỏ nó.
Next
Bài đăng Mới hơn
Previous
This is the last post.
Axact

Axact

Vestibulum bibendum felis sit amet dolor auctor molestie. In dignissim eget nibh id dapibus. Fusce et suscipit orci. Aliquam sit amet urna lorem. Duis eu imperdiet nunc, non imperdiet libero.

Post A Comment:

0 comments: